HOVEDKONTOR
Bjørnerudveien 12A,
1266 Oslo

Ring oss
22 25 05 00

543862194_green_dot_logo-2
teston-pakkeløsning

Kvalitetsinnredning til netthandelslageret

De siste årene har omsetningen for norsk netthandel økt kraftig. Nettbutikken din kan dra store fordeler av dette dersom den drives på en god måte. De digitale løsningene må selvsagt være i orden, men det stilles også store krav til den fysiske delen av nettbutikken. Det er avgjørende med riktig innredning – særlig på lageret.

Skalerbar innredning som tilrettelegger for vekst i nettbutikken

Det er viktig at innredningen på netthandelslageret samsvarer med nettbutikkens størrelse. Nyoppstartede netthandelsbedrifter har ofte nok med et enkelt pakkebord og noen småvarereoler. Etter hvert som virksomheten vokser utvider man gjerne med pallereoler og et mer avansert pakkebord, før man kanskje legger til automatiserte lagerløsninger, transportlinjer og delautomatiserte pakkebord med cobots.

Modulbaserte systemer gir stor fleksibilitet

Industrimøbler er totalleverandør til netthandelslager. Vårt fokus er riktig investering til riktig tid, i henhold til bedriftens budsjett. Bedriften skal ha det den trenger, uten at det går på bekostning av likviditeten.

Vi benytter i stor grad leverandører med modulbaserte systemer. Dermed kan vi bygge opp innredningen etter bedriftens behov og tilpasse den etter hvert som behovene endrer seg. Det kan man virkelig kalle en langsiktig løsning!

Riktig innredning på lageret gir mange fordeler

Industrimøblers konsulenter er spesialister på innredning til nettbutikk. Vi ser på hvordan din lagerflyt kan optimaliseres, fra mottak og plukk til utsendelse. Målet er at prosessen skal være så sømløs som mulig, samtidig som HMS ivaretas.

På netthandelslageret kreves det derfor effektive løsninger av høy kvalitet. Høykvalitets innredning innebærer normalt en større kostnad ved innkjøp, men dette er en investering som vil betale seg raskt!

Med riktig innredning kan bedriften oppleve fordeler som:

  • God vareflyt
  • Kortere leveringstid til kunder
  • Mindre nedetid
  • Kostnadsbesparelser
  • God ergonomi
  • Fornøyde ansatte

ESD-sikker innredning kan gi store besparelser

Dersom bedriften leverer produkter som inneholder elektriske komponenter, er ESD-beskyttelse avgjørende for å sikre feilfrie leveranser. Å investere i ESD-beskyttet innredning fra første stund vil koste lite, sammenlignet med å bytte ut 10000 ESD-skadede kretskort i etterkant!

Les mer om ESD i denne artikkelen.

Sørg for gode ergonomiske forhold

Større nettbutikker har gjerne mange ansatte som står og pakker ordre på lageret. Er det dårlige ergonomiske forhold, kan det fort resultere i følgeskader og sykmeldinger.

Alle ansatte har ulike behov, og det er viktig at innredningen kan stilles inn til personen som jobber. I tillegg må den være tilpasset oppgavene som skal gjøres på hver stasjon. Slik opprettholdes effektiviteten på lageret, og man tilrettelegger for god ansattilfredshet.

Industrimøbler – en langsiktig partner for din nettbutikk

Industrimøbler har fokus på å finne de beste løsningene for din virksomhet. Vi har stort kontaktnettverk, god kunnskap om logistikkfeltet og følger hele tiden med på utviklingen i markedet.

Vi ser på det store bildet; Hvor er nettbutikken i dag, om fem år og om ti år? Slik finner vi løsninger som kan vokse sammen med bedriften din.

Ønsker du mer informasjon om innredning til netthandel?

Industrimøbler har bred erfaring innen innredning til netthandelsmiljøet. Har du spørsmål eller ønsker et tilbud på innredning til ditt lager? Vi står klare til å hjelpe deg.